3/13/07

A venit randul papadiei si a unei salate extrem de simple

O noua zi. O noua viata.
Imediat ce m-am trezit pana sa imi fac cafeaua, de care nu sunt foarte multumit (ce-as mai bea o cafea in Columbia), am inghitit incet si sigur trei mere romanesti cum mi-a zis intr-un mod foarte mercantil femeia de mi le-a vandut acum vreo trei zile...Si asta nu sunt de alea umflate si lucioase.
Apoi am plecat la scoala unde se pare ca am stat foarte putin din motive obiective. Oricum nu aveam chef fiindca un eveniment mai neplacut, sa spun asa, m-a tensionat putin. Drept pentru care mi s-a si facut foame mai repede ca de obicei sau altfel spus voiam sa mananc ceva ca sa-mi revin in apele mele destul de limpezi de o vreme incoace. Si nu am stat pe ganduri si in graba am mancat niste cascaval de oaie cu doua cepe zdrobite si doi catei de usturoi. Un cascaval foarte bun sa stiti, facut in Dobrogea. Oricum il prefer pe cel de oaie. Cat despre ceapa si usturoi, cum nu sunt zana sau zan, pot sa mananc destul de mult...

Partea frumoasa a urmat pe la opt seara cand am mers la Costel, vecinul copilariei mele, se pare ca si vecinul de acum, in masura in care sta la 10 minute de mine. Planuisem din timp sa gatim astazi, pentru a ne crea un ritm, pentru a mai schimba o vorba, o energie, o maslina...
Si vedeta zilei a fost nimeni alta decat doamna papadie...Si asta datorita Ioanei care mi-a adus azi si careia ii multumesc inca o data. Astfel am facut destul de repede o salata de papadie cu rosii. Ulei presat la rece, lamaie, busuioc, patrunjel. Sare am pus la inceput cand am strivit putin cu mana frunzele de papadie deja tocate.
Apoi am facut una din cele mai simple si la indemana salate ce se poate face aproape in casa oricarui om. Sa-i spun salata de ceapa si morcov. Costel a facut-o. Pentru prima data in viata lui. Si sa stiti ca a facut-o destul de buna. A respectat toate indicatiile care sunt extrem de complicate. Ceapa se taie solzi dupa care se freaca cu sare pana cand o doare, adica pana cand iese toata iuteala din ea si lasa ceva suc. Apoi de preferat se mai striveste cu un pisator sa lase si mai multa zeama. Peste ea se pune ulei ca si cum s-ar face maioneza. Uleiul este absorbit de zeama lasata de ceapa. Peste acest amestec se pune morcovul ras in cantitate egala sau un pic mai mult (dupa gust), se amesteca bine, se pune lamaie si alte condimente sau verdeata. Noi am pus busuioc si marar. Si una din cele mai simple salate de facut e gata. Si este surprinzator de gustoasa. Costel era foarte incantat...
Pe langa toate acestea mai aveam la indemana cateva ciuperci. Pe dragele de ele le-am taiat felii ( o ciuperca taiata in doua) si am pus un strat foarte subtire de branza feta si cimbru.
Cam atat. Nu a mai ramas decat sa mancam, ceea ce am si facut. Nu am reusit sa terminam ceea ce nu ar trebui sa mire pe nimeni. Bucuria lui Costel, cred ca maine o sa traga o fuga de la munca (lucreaza foarte aproape) sa mai ciuguleasca ceva....
Dupa cum vedeti a lipsit painea si tot lipseste din relatarile mele. Nu e nici o problema, credeti-ma. Daca poate fi evitata foarte bine!!!Dar nu va sfatuiesc sa va fortati sa renuntati la ea. Daca va vine sa nu mai mancati, minunat; daca nu, incercati sa gasiti cea mai neagra si densa paine de pe piatza. Da sa nu fie vopsita ca cioara. Despre paine cu siguranta o sa mai scriu unele pe aici. Altadata!!! Informatii din belsug despre alimentatie gasiti pe www.aqvarius.ro
Recunosc ca am mancat mai mult decat in alte zile, dar ma simt la fel de bine si am uitat sa spun ceva. Am baut acum o ora niste apa cu lamaie. Nu am mai baut lichide de sambata seara cand am baut cu Suzana un ceai verde cu petale de trandafir, floarea soarelui si nu mai stiu ce...Cea ce stiu este ca ceaiul este foarte, foarte bun.
Cum sa spun, hrana vie de la sine te face sa bei foarte putine lichide fiindca ea contine multa apa; ce este miraculos este ca aceasta apa poate fi fara nici o problema numita "apa vie".
Asa ca nu ramane decat sa spun: la cat mai multa apa vie in organismele noastre!!!

No comments: